De eerste weken stage - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu De eerste weken stage - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

De eerste weken stage

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Maart 2016 | Sri Lanka, Wattala

Hee lieve volgers uit het koude kikkerlandje,

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er vraag was naar een nieuwe blog met nieuwe foto's.

Het is hier toch echt warm. De afgelopen dagen waren warmer dan anders. Het zweet druipt al van mijn gezicht af, als ik alleen rustig zit. Laat staan hoe ik er bij loop als ik aan het werk ben.
Wij hebben nu drie weken stage gelopen en het gaat zo snel, en hebben het zo naar ons zin! De dagen gaan erg snel en zijn erg vermoeiend, maar het is het zeker allemaal waard! Wij vinden steeds meer onze draai en weten meer dingen te doen met de kinderen maar ook buiten de zorg om. Ook krijgen wij nu meer verantwoordelijkheden.

Afgelopen dagen waren erg leuk, We hebben van alle kinderen en staff van Prithipura, de hand of voetafdruk op de muren gezet. Sommige kinderen genoten er van en kwamen elke dag even kijken en wilde het vaker doen dan 1 keer, andere vonden het er niks aan en wilde snel weer weg en vonden de verf maar niks aan hun hand of voet, maar het was zeker een ervaring. En wat een gedoe en veel werk vergt het. Wij zijn er ongeveer 10 uur mee bezig geweest verspreid over 3 dagen. En dan hebben we rond de 70 handafdrukken gezet.

Vanmorgen hebben we gezwommen met een paar kinderen. Wat genieten ze hier van. De lach op het gezicht maakt heel onze dag goed en wat een gespetter. Geweldig!


Wij hebben nu 3 weken stage gelopen en hebben komende week vakantie. Morgen pakken wij de trein naar Anaradhapura, waar wij een paar dagen verblijven. Daarnaast gaan we naar trimcomalee, een plaatsje aan de oostkust en naar Sigiriya, een tempel boven op een rots, die op lijst van de werelderfgoed staat. Dus dan moeten we er heen!

De trein voor morgen is al gereserveerd. De tocht zal 4 uur duren en het is ongeveer 200 km, waar wij 6 euro voor 2 kaartjes hebben betaald. Daar kan NS nog wat van leren!

Volgende week als we terug zijn zal ik hierover een update plaatsen met wat jaloersmakende foto's van onze vakantie.

Nu ga ik mijn spullen inpakken voor een weekje vakantie, mijn camera opladen en dan lekker op tijd naar bed.

Veel liefs uit het warme Sri Lanka!

p.s Sorry voor de mensen die geabonneerd zijn op mijn blog. Jullie hebben volgens mij nu wel 4 mailtjes gehad. haha. Het is soms moeilijk een nieuwe blog schrijven en op de juiste manier oploaden! Vermoeidheid heerst.

Helaas upload hij ook geen fotos door een storing. Dus dit zal ik dan weer op Facebook doen. Van de eerste weken stage!

  • 11 Maart 2016 - 17:36

    Frederique:

    Geniet van je weekje vrij!

  • 11 Maart 2016 - 17:44

    Patty:

    Alweer vakantie!!!!!!!! Haha)
    Feel plezier

  • 11 Maart 2016 - 19:25

    Anke:

    Klinkt allemaal goed Lotte,fijn dat je het zo naar je zin hebt.Geniet van je vrije week

  • 11 Maart 2016 - 19:58

    Margriet Pijnenburg:

    Lieve lotte,
    Wat fijn en goed van je dat je zoveel voor die kindjes kan betekenen!
    Nu even lekker genieten en bijkomen in je week vakantie!
    Liefs van margriet en martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hee Allemaal, De komende 5.5 maand ben ik in Sri Lanka te vinden voor stage! Ik ga samen met Jesca, een vriendin, stage lopen bij Prithipura Communities. Tussen al het werken door, gaan wij natuurlijk Sri Lanka ontdekken! Ik hoop dat jullie genieten van alle fantastische avonturen die ik ga beleven! Liefs Lotte

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 3216

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: