Sightseeing en relaxen op een bounty eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Sightseeing en relaxen op een bounty eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Sightseeing en relaxen op een bounty eiland

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Mei 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na de vakantie in april moeten we 2 weken stage lopen. We werken hard aan onze tussenbeoordeling om het allemaal netjes af te krijgen. Het moet in het Engels dus dat gaat bij mij niet zo snel allemaal! Gelukkig was de tussenbeoordeling goed en zijn ze erg blij met ons en tevreden hoe we werken. Fijn om te horen. Deze 2 weken was er ook en groep een ergotherapiestudenten uit Rotterdam. De studenten komen hier 4 weken een project draaien. Gezellig om weer andere vrijwilligers om je heen te hebben want afgelopen dagen zijn we steeds met zijn 2en geweest. De dagen vliegen voorbij hier en hebben nog steeds veel lol met de kinderen en de akka’s. In het weekend gaan we 2 dagen naar Colombo en gaan we nog wat bezienswaardigheden af en chillen we! We kopen daarnaast ook kaarten voor het familie en vriendinnen thuis! We vragen online een nieuw visum aan voor in Sri Lanka voor als we terug komen uit Maleisië. Omdat onze 3 maanden visum is afgelopen (Ja we zijn al 3 maanden weg, het gaat zoo snel), moeten we het land uit voor min. 1 week. Wij hebben besloten om er 2 weken Maleisië van te maken, Sowieso 1 week Kuala Lumpur en 1 week op een mooi bounty eiland te relaxen.
Zaterdag 30 april leveren we eerst de kaarten in bij het postkantoor hier in het dorp en gaan dan middags richting Negombo, waar we avondeten. Na het eten gaan we met de tuktuk naar het vliegveld. Met 25 minuten vertraging vertrekken we om 23.20h richting Kuala Lumpur. Ik slaap de gehele vlucht. Heerlijk. Jesca kijkt serie en slaapt ook grotendeels van de vlucht. Prima. Plaatselijke tijd komen we om 6 uur smorgens aan. We ontbijten op het vliegveld bij de Starbucks en gaan dan met de express trein richting Kuala Lumpur centrum. Daar pakken we de taxi naar ons Hotel. Het hotel ziet er in eerste instantie prima uit. We doen een powernapje van 3 uurtjes en besluiten dan met de hop on/hop off bus de stad rond te rijden. Prima middagje zo! We zien bezienswaardigheden waar we later zeker willen terug komen! Als we savonds terug komen op onze hotelkamer zit het vol met kakkerlakken, gatverdamme! We vragen om een nieuwe kamer. Deze krijgen we. Prima kamer dit keer zonder kakkerlakken. De dagen in Kuala Lumpur zijn we goed door gekomen en hebben ons uitstekend vermaakt. We zijn naar verschillende wijken geweest en hebben veel bezienswaardigheden gezien. Daarnaast hebben we ook heerlijk gewinkeld bij de grote shoppingmalls. Niet normaal hoe groot en hoeveel shoppingmalls er in deze wereldstad zijn. We kijken onze ogen uit en spenderen onze creditcard goed!
Na een aantal dagen besluiten we de 2de week door te brengen op het eiland Langkawi met witte stranden en helderblauw water. Je kan hier met de bus heen vanuit Kuala Lumpur (de busrit duurt zo’n 8/9 uur) of je gaat met het vliegtuig. Wij boeken een retour voor nog geen 50 euro. Dikke prima. Dus na een 6 dagen Kuala Lumpur vertrekken we zaterdag 7 mei naar het vliegveld. Op naar Langkawi! Het is een vlucht van 1 uur. Dus voordat ik het weet, zijn we weer bezig met de landing en staan we weer op de grond. We hebben hier 4, 5 dag om op het eiland te vertoeven. De eerste dag relaxen we heerlijk aan het strand en zwemmen we in de helderblauwe zee. Maandag en dinsdag huren we een scooter en verkennen we heel het eiland. Dit is echt top om te doen want dan kom je de leukste en de mooiste strandjes tegen waar ik heerlijk heb gezwommen in de heldere zee! Woensdag doen we nog heerlijk relaxen aan het strand en genieten we savonds van een goed cocktailtje!
Donderdag vliegen we in de middag weer terug naar Kuala Lumpur! Waar we de laatste 2 dagen vooral relax doorkomen en doen waar we zin in hebben. We winkelen nog wat. Genieten nog van een overheerlijke ice tea op het terras. Zaterdag aan het begin van de avond gaan we naar het vliegveld voor de terugvlucht naar Sri Lanka. Helaas mogen we niet de vlucht op omdat we niet en juiste kopie hebben van onze visum aanvraag. We moeten een mail hebben ontvangen, maar die hebben we niet gekregen. Dus helaas we worden geweigerd op het vliegveld om onze bagage in te leveren. Wij dachten oh nee dat kan echt. We hebben nog een half uur om onze bagage in te leveren. Dus wij bellen naar onze begeleiders naar stage. Gelukkig nemen ze meteen de telefoon op en zeggen dat we hoe dan ook mogen vliegen ook al hebben we niet de juiste kopie, omdat je terplekke bij aankomst ook nog een visum kunt aanvragen. Wij naar de servicebalie. Er staat een super lange rij, maar gelukkig laten mensen ons voor. We doen ons verhaal, dat we niet verplicht zijn om een visumkopie te hebben omdat je ook ter plekke bij aankomst een visa kan aanvragen. Ze ondervragen ons goed met hoelang we blijven en wat we in Sri Lanka gaan doen. Deze beantwoorden wij netjes, maar niet altijd even eerlijk. We krijgen toestemming van de service balie om in te mogen checken. Het is ondertussen 10 a 5 minuten voor sluitingstijd van de incheckbalie. Wij lopen naar een dichte balie maar wel met een mevrouw er achter en vertellen dat we nu moeten inchecken omdat we anders de vlucht gaan missen. Gelukkig wil de mevrouw onze koffers inchecken en vraagt alles opnieuw. Deze vragen beantwoorden we allemaal opnieuw en krijgen uiteindelijk precies op tijd onze boardingpass. Wij blij, we laten stage weten via sms dat we de kunnen vliegen! Wij gaan door de douane en krijgen weer een mooie stempel in onze paspoort dat we Maleisië gaan verlaten. We werken snel Mac Donalds naar binnen, want we hebben ondertussen super erge honger gekregen door de stress, maar hebben nog maar 10 minuten en we moeten ook nog naar de juiste gate lopen. We hebben binnen enkele minuten ons eten op en versnellen dan naar de gate. Jesca kan mij niet bijhouden met mijn snelle pas. Dus we moeten ook wel erg lachen hoe wij door die gang lopen/rennen. Als we bij de gate komen, kunnen we vrijwel meteen het vliegtuig in. Pfoe. Die hebben we gehaald. Even 3 uur relaxen tijdens de vlucht en dan zien we vanavond wel weer wat voor avontuur we hebben op het vliegveld in Colombo. Uiteindelijk krijgen we allebei vrij makkelijk een nieuw visum voor 30 dagen. Deze verlengen we eind mei/begin juni weer tot half augustus. De altijd onbeantwoorde vraag is: ‘’waarom ze nu op het vliegveld in Kuala Lumpur zo moeilijk deden over het visum van Sri Lanka’’. Afgelopen zondag zijn we naar stage gegaan en hebben we verder niet meer gedaan dan koffer uitpakken, kamer poetsen en even spieken hoe het met de kinderen is! We kunnen niet wachten om weer te beginnen met werken, want we hebben de kinderen echt gemist tijdens de vakantie en er vaak samen over gehad!

• 17 Mei 2016 - 19:28

Patty:

Wat een mooie ervaringen!

Je kan Dieter op gaan zoek een in Bangalore.

Geniet van allies wat nog komen gaan.

• 20 Mei 2016 - 10:45

Oma Janny:

Hallo Lotte,
    Je vader heeft alles voorgelezen.
    Ik zit er midden in.
    Je vertelt het heel leuk , je maakt veel meeFANTASTISCH PRACHTIG.
    Goed dat jullie zoveel ondernemen, ik ben trots op je.
    Groetjes oma