We leven nog! - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu We leven nog! - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

We leven nog!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 April 2016 | Sri Lanka, Wattala

Na een maand geen nieuwe blog, vanwege geen of slechte wifi, kon ik geen blog oploaden over onze eerste weekje vakantie en stage! Maar we leven nog en hebben we weer veel meegemaakt, verwacht een lang verhaal! ;)

We gaan even terug naar 12 maart. We hebben vakantie, 1 week! Op planning staat Anuradhapura, Trincomalee en Sigiriya!
Zaterdag gaan we met de trein vanuit Colombo naar Anuradhapura. We hebben om 12 uur de trein en met hulp van de lieve lokale mensen hier weten we onze zitplek te vinden. De treinrit duurt 5 uur! We rijden door mooie landschappen en leuke dorpjes waar je echt ziet hoe de arme mensen wonen, meestal langs het spoor. Het is hier dood normaal dat de deuren van de treinen open staan en dat er gewoon mensen over het spoor heen lopen en spelen. De treinrit is prima te doen en vinden na 3 guesthouses, een leuke en goedkope guesthouse.

In Anuradhapura hebben we met de fiets alle tempels en stupa's bezocht. Ik was hier de kaartlezer met een onduidelijke kaart. Dus we fietsen maar gezellig rond! Ook super leuk! Zo komen we nog eens ergens! Smiddags als lunch eten we roti! Wow dat is ons nieuwe gerecht! Zo lekker en goedkoop, we lunchen hier totaal voor 3 euro! Ook gaan we met de bus naar Mihinthale, waar we een prachtige zonsondergang hebben meegemaakt! Hier gaan we terug in de zomervakantie pap, mam & wiet!

Op dinsdag gaan we met de bus naar Trincomalee. Ongeveer 3 uur met de bus voor 300 roepie voor met zijn 2en, dat is zo ongeveer 2 euro, goedkooopp! We hebben hier een mooie guesthouse aan het strand en wat we daar doen is niet meer dan genieten en chillen aan het strand met heerlijke fruitsapjes. Daarnaast gaan we naar een hindutempel. We zijn blij dat we de tip op internet hebben gelezen, dat we sokken mee moesten nemen, want bij alle tempels en stupa's hier moeten we onze schoenen uit en doen we onze sokken aan, want wat zijn die stenen hier heet om er met onze blote voeten op te lopen.

Op vrijdag gaan we naar Sigiriya met de bus. De busrit duurt korter dan dat we dachten. Wij dachten 4-5 uur maar binnen 3 uur waren we op plaats van bestemming, bij een super mooie guesthouse met super lieve eigenaren. Ze zorgen ervoor dat wij zaterdag om half 7 super lekker ontbijt hadden, pannenkoek met kokos, roti, hoppers en wat toast en jam. zodat we om 7 uur met een volle buik naar de Lion rock lopen. Het is om kwart over 7 smorgens al super druk met toeristen. echt een trekpleister. Maar het maakt het wel allemaal waard. Om half 8 beginnen wij met de klim van een paar duizend traptredens, precies weet ik het niet meer. driekwartier later zijn we boven en genieten we 2 uur lang van het mooie uitzicht. Als we weer afdalen zijn we blij dat we vroeg onze klim hebben gedaan,want het is nu file lopen naar boven en het wordt steeds warmer!

Verschillende avonden valt er stroom uit op het eiland. Wij kijken er niet meer van op als het licht ineens uit gaat. Heel normaal hier en moeten lachen als we realiseren dat we in Nederland meteen in de stress schieten en hier er niet meer vanop kijken!

Het was kortom een fijne week vakantie waar we veel leuke mooie dingen hebben gezien en meegemaakt!

Afgelopen 3 weken hebben wij stage gelopen, zo zijn gangetje! Wij vinden het nog steeds erg leuk en genieten hier vol op van de kinderen!
Wat ook een hoogtepunt was, dat we beide van onze ouders een pakketje hebben gekregen met allerlei lekkere Hollandse dingen, Jesca's favoriete nootjes en heerlijke meergranen creakers en in totaal 1,5 kg Nutella. Hier moeten we de komende weken van kunnen genieten! Papa had nog zijn best gedaan voor een lekker broodje maar helaas was het beschimmeld toen het hier aan kwam! Moet ik toch echt tot augustus zonder het brood van papa! ;(.

In de weekenden zijn wij vrij waar we er op uit gaan!
2 weken terug zijn wij op Safari geweest met 2 Duitse meisjes Laura en Anjuli, Anjuli is vrijwilligster geweest voor 6 weken hier op stage en hebben samen afgesproken om met haar vriendin op safari te gaan! Na een busrit naar Udawalawe National park zijn wij bij onze guesthouse waar wij een slaapkamer voor 4 personen hebben. Aan het einde van de middag stappen wij in de jeep voor een hele gave safari waar wij veel verschillende dieren zien en vele olifanten. Wat een geluksmomentjes. Als de Safari bijna tot einde is en het park bijna gaat sluiten komen we bij een meer aan, waar een hele familie olifanten staan en ondertussen gaat de zon onder!! Wat een prachtplaatje! Savonds leren wij Anjuli en Laura nog HET Nederlandse kinderliedje, in de maneschijn. Wat hebben wij gelachen! Top Weekend! Na een weekend safari scheiden onze wegen. Wij weer terug naar stage en zij nog een weekje genieten van hun vakantie, voordat ze terugvliegen naar Duitsland.

Afgelopen weekend hebben we gerelaxed aan het strand in Hikkaduwa. Hier waren wij aan toe, en doe dan niet veel, behalve lezen en heerlijk genieten van het mooie weer en de zee!

Komende week gaan wij weer op avontuur, waar wij naar Kandy gaan, de Adamspeak gaan beklimmen en naar Ella gaan, waar de mooiste treinrit van Sri Lanka gaan meemaken.

Ik beloof dat ik hierover sneller een verhaal zal schrijven!

Veel liefs uit Sri Lanka!

• 06 April 2016 - 19:50

Marten:

Hè Lotte,
    Wederom een leuk verhaal en mooie foto's.
    Veel plezier komende week in Kandy.
    Marten

• 06 April 2016 - 20:26

Fredr.erique:

Kijk uit naar juli om het zelf mee te maken als ik je verhaal lees en de foto's zie!
    Liefs, Frederique

• 06 April 2016 - 21:04

Alice:

ha Lotte,
    Wat maken jullie geweldige dingen mee, fijn om over jullie avonturen te lezen en dat jullie het goed hebben.

• 06 April 2016 - 21:11

Elsbeth:

Hee lot!
    Wat leuk om te lezen allemaal! Goed dat je het naar je zin hebt. Kan ook niet anders in zo'n prachtig landje :) In welk guesthouse zat je bij Udawalawe? Er zitten er niet zo veel daar he?:P Heb je ook al een beetje Singalees leren praten inmiddels (Soebe Oedesenak- goedemorgen & mate poeloeande teekoppeak bonne?- mag ik een kopje thee?) haha In ieder geval wens ik je heel veel succes en sterkte met de spierpijn voor je klimtocht op de adamspeak haha!
    Veel plezier daar veer weg! Liefs, Elsbeth

• 07 April 2016 - 12:33

Annerose:

Ik wil ook naar Sri Lanka! Je enthousiasme is aanstekelijk. Leuk om te Lezen dat je get daar zo naar je zo'n hebt.

• 07 April 2016 - 17:09

Anke:

Leuk Lotte om je verhaal te lezen en je foto's te zien. Super dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er nog maar van.