Wij zijn er! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Wij zijn er! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Wij zijn er!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Februari 2016 | Sri Lanka, Negombo

Hee lieve volgers, hier weer een berichtje vanaf het mooie Sri Lanka.

Na een emotioneel afscheid op het vliegveld zijn Jesca en ik door de douane gegaan. Dikke knuffel aan elkaar gegeven achter de deuren en er was meteen een glimlach op ons gezicht! Het avontuur gaat beginnen, op naar Sri Lanka.
Na een vlucht van 6 uur zijn we veilig en wel aangekomen in Dubai. Het eten was lekker maar helaas nog niet veel geslapen. We hadden 2,5 uur overstaptijd en hebben ons zeer vermakelijk ons vermaakt bij de Mac Donalds, want ja een MAC heb je niet zo snel hier in Sri Lanka. Na vele treintjes en liften kwamen uiteindelijk aan bij onze gate. manmanman wat heeft Dubai een groot vliegveld. Ben blij dat we al die stukken niet hoefden te lopen maar dat er een treintje voor ons klaar stond. Nog even snel naar een schone toilet en op naar het volgende vliegtuig. Een rit van 4 uur die ons te wachten stond.

We kregen vrijwel meteen een heerlijk ontbijt, waar wij allebei totaal geen zin in hadden want voor ons gevoel was het nacht en willen we geen ontbijt. Dus we hebben het eten laten staan en proberen te slapen, gelukkig heb ik het laatste uur geslapen en werd ik wakker toen de landing ingezet werd.
Nadat we alles hebben geregeld op het vliegveld, zoals visum en een Sri Lankaans prepaid kaartje, hebben we besloten om lekker luxe met een taxi naar het hotel te gaan. Ondertussen dat we naar buiten lopen komt de hitte tegemoet en worden we al bijna omver gelopen door diverse mannetjes die ''taxi madam?'' roepen. Maar na wat af te dingen hebben we een deal met een taxichauffeur en brengt hij ons naar het hotel. Het hotel is chill. Lekker zwembadje en prima uitzicht op het strand.
Nadat we onze spullen op onze kamer hebben geïnstalleerd gaat bij ons het licht uit, 3 uur slaap is niet veel als je al sinds dondermorgenvroeg wakker bent. Dus we besluiten om even 2,5 uur powernap te doen, anders gaan we de dag niet volhouden. Vanmiddag hier lekker aan het strand heerlijk vers fruit gegeten en wat gedronken. Daarna heerlijk in het zwembad gelegen en rustig aangedaan, het is hier tenslotte 34 graden.
We hebben hier veel aanspraak van mannen met de vragen waar we vandaan komen, hoelang we hier blijven, of we getrouwd zijn en of we kinderen hebben. Nou dan weten wij wel hoe ver het is, dus wij vertellen heel eerlijk dat wij toch al wel 3-4 kinderen hebben en een man thuis hebben zitten hahaha. Tip van de lonely planet!

Vanavond onze eerste Sri Lankaanse cury op. WOW onze mond stond in de fik, zo heet! Maar ook zoveel!

Net even gefactimed met het thuisfront en zo lekker slapen om in het juiste ritme te komen!

• 12 Februari 2016 - 17:48

Anke:

Nou dat ziet er al goed uit en klinkt al goed! veel plezier Lotte en geniet ervan!

• 12 Februari 2016 - 17:50

Marten:

Mooi verhaal Lotte

• 12 Februari 2016 - 21:53

Frederique:

Nu lekker genieten!

• 14 Februari 2016 - 17:43

W.Buchel V. Steenbergen:

ILeuk verslag van de reis en eerste indrukken. Ik heb eerder gereageerd doch belandde bij "waar ben je nu". Van mamma geleerd hoe de reactie kon worden gegeven.
    Zodoende wat later.
    Je zit in een prachtige omgeving,vlak bij de zee. Heerlijk !
    Na een week aclimaticeren aan de slag waarvoor je bent gegaan.

Geniet nog van de vrije dagen en zullen ook daarvan een verslag van ontvangen ?

Opa