Acclimatiseren en genieten! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Acclimatiseren en genieten! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Lotte Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren en genieten!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Februari 2016 | Sri Lanka, Negombo

Dan beginnen we maar weer opnieuw met typen. Ik had net mijn blog geschreven maar helaas vloog de internet er uit toen ik hem wilde uploaden, dus is alles weg.

Sorry dat het even duurde voordat er weer een nieuwe blog kwam maar de wifi was niet top in het hotel en daar zijn we wel afhankelijk van.

De eerste nacht slaap was erg slecht in Sri Lanka. Jesca en ik moesten beide erg wennen aan de warmte en ik ook aan te kleine bedden. Ik ben hier een reus haha. Dus wij gaan zaterdagochtend vol positiviteit naar het ontbijt. English breakfast. Ik bestel een ei, ik hou er eigenlijk helemaal niet van maar ik besluit het toch te bestellen. Ik heb eigenlijk al meteen spijt als ik het bestel en al helemaal als ik het geserveerd krijg. Maar ik eet het op. Dat is in ieder geval duidelijk, ik bestel geen eieren meer.

We besluiten tijdens het ontbijt om naar Negombo centrum te lopen, allereerst naar de vismarkt. Wij denken dat het zo'n 30-45 min lopen is. maar daarin vergissen wij ons in. Wij lopen wel moedig door met zweetdruppels druipend langs ons hoofd. Eenmaal aangekomen op de vismarkt lopen wij daar rond. Allereerst wordt er vis gevangen, schoongemaakt en dan op het strand neergelegd om het zo'n 2-3 weken te laten drogen met zout. Als ze eenmaal droog zijn worden ze verkocht op de markt. Erg leuk om te zien. Omdat het weekend is, komt er ook veel lokale bevolking op af. Wij staan hier dan ook in de belangstelling, 2 jonge blanke dames met ook nog blond haar, kan niet beter.
Daarnaast gaan wij zaterdag opzoek naar de juiste wereldstekker want ik heb de verkeerde bij helaas. Een tuktuk chauffeur weet precies wat wij bedoelen en brengt ons naar een klein smal winkeltje, wij vinden voor 1,50 euro de juiste. Top! Daarnaast is het Valentijnsdag, wat ze hier op de nacht van 13-14 februari vieren. Ze vieren het groots, met een markt met verschillende kraampjes, Valentijns menu's bij restaurants en savonds een feestje aan de bar langs ons hotel. hier zijn we smiddags al voor uitgenodigd en als we binnen komen na het eten zijn er al netjes 2 plekjes gereserveerd voor aan de bar. rond 11 uur komen de lokale stelletjes dansen. Erg leuk om te zien, want ze dansen op de manier hoe wij in groep 8 op de basisschool slowen met elkaar, zo'n 1 meter van elkaar vandaan. Even inbeelden haha. We gaan terug naar hotel met 2 06-nummers, een neppe rode roos en 2 light sticks (Zo'n staafje die je moet breken en dan licht gaat geven in het donker). Mannen vinden ons hier erg leuk en interessant. Zo krijgen wij al diverse 06 nummers en vragen ze al te graag of wij ook een 06 nummer hebben. Maar helaas hebben wij geen kaartje waar onze 06 nummers op staan.

Zondag gaan wij op hoteljacht. Opzoek naar een nieuw hotel omdat we maar voor 3 nachten gereserveerd hebben. Wij besluiten op maandag naar de overkant van de weg te verhuizen. Wat een hoop spullen hebben we bij, gelukkig hoeven we niet ver deze keer. Maar helaas hier ook een te klein bed.
Dinsdag hebben wij op de mangrove gevaren. Hier hebben wij verschillende vissen, apen en vogels gezien en gevoerd. En zelfs een schildpad vastgehouden. Wat een rust hier, je hoort alleen maar vogels fluiten en de wind door de bomen waaien.  Wij krijgen van de bemanning van de boot een heerlijke kokosnoot en verse kleine bananen. Heerlijk.

Woensdag hebben wij de St Mary's church bekeken. Het is een katholieke kerk want de westkust is hier katholiek. Het is geen bijzondere kerk dus daar zijn wij dan ook snel uitgekeken. Op hetzelfde terrein zit een klein klaslokaaltje. Hier zitten veel kinderen te kleuren en te knutselen. Wanneer wij daar door een raampje kijken wordt er al uitbundig naar ons gezwaaid en worden we uitgenodigd om naar binnen te komen. Diverse kinderen komen naar ons toe! Zo lief! Na de kerk en de kinderen gaan we verder naar een herbal garden, waar vele planten staan waar verschillende smeerseltjes en oliën worden gemaakt voor een betere gezondheid, bijv. wintertenen, spataderen, glanzend haar en voor de muggen. Wij zeggen dan volmondig tegen de meneer van de tuin dat we super gezond zijn en dat we geen spul nodig hebben om gezond te blijven. Na de tuinen zijn wij naar een Boeddhistische tempel geweest, genaamd Angurukaramulla tempel. Het is een kleurrijke tempel met een 6 meter lange boeddha. Weer een hele andere soort tempel dan dat ik in Thailand heb gezien paar jaar terug. Erg mooi.

Donderdag gaan wij naar het busstation om te kijken, hoe laat de lokale bussen gaan naar het dorpje waar stage is, zodat wij weten hoe laat we de volgende dag de bussen gaan. Dit avontuur lezen jullie over een paar dagen als we onze eerste stagedag hebben gehad.

De rest van de dagen doen we niet veel en chillen we hem eigenlijk aan het zwembad, lezen we een boek, zwemmen we in de zee en genieten we van de heerlijke fruitsapjes! Zodat we maandag met goede energie kunnen beginnen aan onze stage. Maar daar zal ik komende week  meer over schrijven!

Excuses voor de lange tekst, ik zal het de volgende keer korter proberen te houden.

Liefs en een dikke kus uit het warme Sri Lanka!

P.s. ik zal morgen proberen foto's toe te voegen aan het verslag!

  • 20 Februari 2016 - 18:40

    Marten:

    Al weer een leuk verhaal Lotte.
    Toch weer nieuwe ervaringen opgedaan.
    Pas maar op voor die Honden

  • 20 Februari 2016 - 19:10

    Oma:

    Heb oma het verhaal voorgelezen:GEWELDIG
    Ze vind het een heel leuk verhaal en fijn om te horen hoe het met jullie gaat.
    Groetjes Oma

  • 21 Februari 2016 - 12:05

    Anke:

    Klinkt goed Lotte, succes maandag met je eerste stage dag!

  • 21 Februari 2016 - 12:55

    Patty:

    En nog een laatste dag relaxen en dan begint het e het echet echte leven in Sri Lanka.
    Succes morgen.

  • 22 Februari 2016 - 11:16

    Alice:

    ha Lotte,

    Erg leuk om de verslagen van jullie belevenissen te lezen. Succes met je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hee Allemaal, De komende 5.5 maand ben ik in Sri Lanka te vinden voor stage! Ik ga samen met Jesca, een vriendin, stage lopen bij Prithipura Communities. Tussen al het werken door, gaan wij natuurlijk Sri Lanka ontdekken! Ik hoop dat jullie genieten van alle fantastische avonturen die ik ga beleven! Liefs Lotte

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3207

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: